5 349 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Avtagbar staketsektion
Jag bygger staket och vill ha en ingång så jag kan få in en mindre båtvagn på tomten.
Tänkte försöka undvika en större grind och endast göra en bredare sektion avtagbar, någon som har några bra idéer?
Funderar på att häkta på och av sektionen, reglarna liggandes på dubbla Z/U-järn uppe och nere på stolparna.
Staketet är 80cm högt, spjälor 22x95. Reglar 45x95 och stolpar 70x70.
Färdiga 50cm plintar, tänker även gjuta runt dessa där genomfarten blir.
Tänkte försöka undvika en större grind och endast göra en bredare sektion avtagbar, någon som har några bra idéer?
Funderar på att häkta på och av sektionen, reglarna liggandes på dubbla Z/U-järn uppe och nere på stolparna.
Staketet är 80cm högt, spjälor 22x95. Reglar 45x95 och stolpar 70x70.
Färdiga 50cm plintar, tänker även gjuta runt dessa där genomfarten blir.
Hur bred och tung tror du sektionen blir, ett par krokar som sitter på sektionen och öglor på stolparna( bara i överdelen ) då är det lätt att kroka av/på. Nere så sätter du ett lås av något slag så den inte flaggar i vinden
Jag satt hakgångjärn till mitt staket. Blev väldigt smidigt att haka av en sektion då. Går ju att modifiera den långa delen så den blir lite kortare. Måla sen allt i samma färg som staketet så syns det knappt.
https://www.bauhaus.se/hakgangjarn-millers-200mm-gra
https://www.bauhaus.se/hakgangjarn-millers-200mm-gra
Klicka här för att svara
