Jag läste följande i bruksanvisningen till AquaExperts Göingefilter:
"Regelbunden förbrukning av vatten måste ske, vid 2 veckor eller längre tid utan pumpstarter kan filtermassan stelna." (http://www.aquaexpert.se/sv/10.0.1.0/4/k_by_pass08_1.pdf)

Hur hanterar man det om man åker på långresa? Måste man ha någon automatik som spolar lite vatten då och då? Det känns lite riskablet, helst vill jag stänga av vattnet helt om jag åker bort en månad på semester...
 
Har du golvbrunn i utrymmet där filtret står? Finns det en kran där skulle kunna sätta en timer för bevattning som du programmerar så att den släpper på lite vatten då och då?
Ring och prata med Aquaexpert. De brukar vara hjälpsamma och ha bra idéer på lösningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.