Hej
I morgon fredag kommer lantmäteriet och mäter ut min tomt som ligger i skogsområde utanför statsplanerat område. Både jag (köpare) och säljaren kommer att närvara.

Vad bör jag tänka på vid själva avstyckningen?

Bör tomtgränsen gå mitt i diken/väg eller vid sidan av diket, vad är bäst?


mvh
/Studiomannen
 
Vid sidan av (innanför) diket, så att väghållaren kan sköta vägområdet utan att inkräkta på din tomt.
Är det ett dike utan väg så får du väl prata med säljaren/grannen vad som är bäst (dvs den som ska sköta diket bör ju också ha det på sin sida gränsen, tycker jag.
 
Hemmakatten
LM brukar också ha egna synpunkter på var tomtgränsen skall gå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.