Hej,

Har fått för mig att denna kopplingen har avstängning. Men förstår inte hur? Sitter kopplat till vår toalett som magiskt gått sönder och behöver bytas. Är det en föravstängning, den gängade delen? Saknas det en kran, likt ballofix? Väggmonterad rördel med gängad ände nära toalettstol, möjlig avstängningsmekanism syns ej.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bara vrida med skiftynyckel lika som att stänga en kran, ( en del sådana saknar vred.) och då stängs vattnet av åt det som går till vänster
 
J jonaserik skrev:
Bara vrida med skiftynyckel lika som att stänga en kran, ( en del sådana saknar vred.) och då stängs vattnet av åt det som går till vänster
Vad är det för kran på denna typen? Det går ej med skiftnyckel, för mjukt gods.
 
Då blir det polygripen som får arbeta, samt kanske lämpligt att vid tillfälle byte kranen/ventilen till annan sort senare, bara en fråga sitter det en ventil strax före toan på undersidan av den. Det är lite knöligt när det är ett rör till toan, stelt och inte flexibelt, då bör det vara en flexxslang och då måste den du har där stängas för byte.
 
J jonaserik skrev:
Då blir det polygripen som får arbeta, samt kanske lämpligt att vid tillfälle byte kranen/ventilen till annan sort senare, bara en fråga sitter det en ventil strax före toan på undersidan av den. Det är lite knöligt när det är ett rör till toan, stelt och inte flexibelt, då bör det vara en flexxslang och då måste den du har där stängas för byte.
Ingen avstängning vid toan. Kan jag inte behålla den som sitter där och sätta flexslang på den?
 
Jepp bara du kan stänga den så är det klart med flexslang. om det är en plan del på ventilen, kn vara en kona och då behövs en övergång till plankoppling. Du får lossa röret och se hur det ser ut.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.