Hur kan jag ha vv- beredaren (trasig) avstängd och ändå få kallvatten. Funkar inte att bara stänga av vattnet som går in i vv- beredaren (
Nibe)
Nibe)
Då saknar du väl backventil i blandaren om det kan komma vatten bakvägen in i beredaren..
Vad har du för vattenkran?
Vad är det för fel på beredaren, har det gått hål i den eller är det någon (övertrycks/avtappnings)-ventil som läcker?
Vad har du för vattenkran?
Vad är det för fel på beredaren, har det gått hål i den eller är det någon (övertrycks/avtappnings)-ventil som läcker?
Tack för svarD Dilato skrev:
Det står som att avstängning o backventil är samma ventil. När jag stänger av o startar pumpen rinner vatten ändå ut ur avloppet. Jag har separata kall- o varmvattenkranar i fritidshus.
Beredaren är gammal och orsakade kortslutning i samband med läckage från tanken. Nu behöver jag framför allt kunna få kallvatten
Då har du inte lyckats stänga av vattnet in till beredaren. I värsta fall får du koppla loss ledningen in till beredaren och sätta på något lock.B birgittaeva skrev:
Bild på vad du pratar om (ventilerna) underlättar ju..
Ser inte ut som bakvägen utan den ordinarie ingången till beredaren. Trodde avstängning skulle blocka vägen o vattnet gå i kallvattenledningarna.B birgittaeva skrev:Tack för svar
Det står som att avstängning o backventil är samma ventil. När jag stänger av o startar pumpen rinner vatten ändå ut ur avloppet. Jag har separata kall- o varmvattenkranar i fritidshus.
Beredaren är gammal och orsakade kortslutning i samband med läckage från tanken. Nu behöver jag framför allt kunna få kallvatten
Tack för hjälpen . Jag får anlita röris att montera bort beredaren
B birgittaeva skrev:
Det var väldigt svårt att se vad du har på en så suddig bild.
Klicka här för att svara