Tack för mycket intressant input! Det är ju en poäng att värmepumpen måste jobba hårdare när jag kör igång den på kvällen, så frågan är hur mycket man sparar. Gör ett högst ovetenskapligt test nu där jag kört endast nattetid tre dagar och ska köra på värmepumpens autoläge i tre dagar från och med nu. Får se om det blir någon iögonfallande skillnad.
Kanske är det ngenic man ska köra för att det verkligen ska ge resultat, Tibber har väl ett samarbete med dem även om iofs det funkar med alla leverantörer. Greenely verkar dock vettiga hittills.