Hej!
Vi håller på att renovera ett litet "extra-badrum" i källaren och tänkte då sätta in duschdörrar men är lite rädd att det blir för snävt kring toastolen.
Duschen är 90x90 och vi vill ha sådana där böjda dörrar som man kan vika inåt så de nästan inte tar nån plats alls. Dock blir avståndet mellan uppfälld dusch och vägg endast 60 cm och där kommer toastolen sitta.
Räcker det? Det är ju bara en extra-toa och tanken är ju att man inte ska sitta på toan när duschväggarna är utfällda....