Hej,
Jag är i full färd med att sätta in två duschdörrar i mitt badrum i en bostadsrättsförening. Stambyte gjordes 2009 (Självklart är firman som utförde stambytet semesterstängd) och fastigheten är från 1947. Väggen där jag tänkt fästa ena profilen tror jag det löper ett dolt vattenrör till min dusch. Pluggen och skruven löper 35 mm in i väggen, är det någon risk att borra ett hål för detta? Läste någonstans att det bör alltid vara minst 60 mm mellan rör och yttre vägg, stämmer det?

Mvh,
Viktor

Det kan man nog inte lita på. Möjligen kan du lokalisera röret med en "regelsökare" de detektorerna brukar ha en funktion för att hitta rör. OM det är PEX rör (plast) så hittar den troligen inget.

Tack för snabbt svar. Har kollat med en verktygsuthyrare och tänker hyra en regelsökare för att undersöka. Har ingen direkt erfarenhet av detta instrument. Kan man få avstånd mellan vägg och rör med en sådan, eller pekar den bara var ledningarna löper?

Redigerat:
De jag har sett säger inget om avståndet. Möjligt att mer proffsiga instrument visar avstånd men jag tvivlar på det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.