Håller på att rensa hängrännorna igen eftersom det inte verkade ha hjälpt sista gången men när jag höll på så slog det mig att halva rännan ligger innanför där taket sticker ut (takpannor) - ska det vara så? Det är också väldigt litet avstånd mellan hängrännan och taket i höjdled, taket dippar nästan ned i rännan.
Varje gång det regnar lite kraftigare har jag vattenfall runt stora delar av taket, tänkte att det kanske beror på att det liksom bara forsar rakt över hela rännan. Vad gör man då, är det bara att byta krokarna och placera på annat sätt (försökte dra lite i de som finns men de sitter som berget)?