Svar: 34 grader

Rev ner all panel på huset, skadade mig i samband med det så nu får frugan spika klart... Hon hade blivit jätte glad att slippa hammra i spiken då det tar på krafterna för denna lilla tös:(

Svar: 34 grader

Nu är jag trött på att spika lister. Vi har många rum kvar och jag kräks på sneda spikar och missade hammarslag.
En spikpistol vore helt underbart!

Svar X

Detta skulle underlätta mitt kommande takbyte oerhört. Ser verkligen inte fram emot att spika allt med hammare och spik, Att få en hand frigjord så jag kan hålla i mig vore en sann fröjd!

Svar: X, 34 grader.

Den här tävlingen kommer som ett tecken just nu.
Ska åka 40 mil här framöver på varje helg och hjälpa mormor och mamma/pappa att bygga ut stugan och byta panel på 2 hus.
Har lånat/köpt kap och gersåg, kraftig skruvdragare, klyvbord, ställning, skruv och beslag från Essve. Ja helt enkelt bara bra och rejäla saker så det ska gå fort för mej att bli klar så helgerna kan gå åt till min 2-åring istället för bygge.
MEN! är ute efter en spikpistol på gas och endera är plånboken för liten eller så är pistolen för liten på dom jag har hittat och hyra går inte där.
Tycker den här tävling kom som ett brev på posten då jag dels älskar Essve men även att jag var ute efter en gasdriven spikpistol :)

X 34 grader är rätt svar .

Jag skulle vilja vinna för att denna utomordentliga spikpistol skulle komma väl till pass när både skall lägga om taket och panelen till våren .

Svar: x, 34° graders

Jag har ett gammalt hus med brunt fult fjällpanel på som jag skulle behöva byta ut, mot ståendes snygga röda brädor. Så det blir en hel del spikande för hand så det skulle jag vilja helst slippa.

SVAR: X. 34 grader

Skall spika tak hela hösten. Utan spikpistol är det en omöjlighet - tänkte hyra en med kompressor, men alltid bökigt med slang och sladdar. En gasdriven pistol vore toppen! :)

X, 34 grader.
Det hade varit den ultimata presenten till min man nu när vi bygger vår ovanvåning! Det hade sparat massor av tid för oss som vi istället skulle kunna lägga på barnen!

Vinkeln är 34 grader.
För mig med problem med "tennisarmbåge" och som får smärta av vanlig hammare är detta den ultimata lösningen.

34grader
Med essve spikpistol kommer verandataket på plats i god tid innan höststormarna anländer och vi kan krypa ner i spabadet som ska installeras där när taket är på plats

Den har en lutning på 34 grader

Jag har nyligen köpt ett 60-talshus med lackad vågig träpanel i taken. Behöver skjuta upp vit huntonit och då vore det skönt att slippa spika för hand

Svar: x 34 grader

Motivering:

Hade viljat överaska lillebror som med 4 barn (6,4,2,1 år!) sliter med utbyggnad av sitt lilla ~100kvm torp för att få till fler rum.
Jag själv, bror nr 2 och vår pappa spenderar en del tid där för att dra vårt strå till stacken.
Stod och beundrade essve i butiken häromdagen och med denna hinner vi solklart klart innan snön kommer istället för att låta 4 pers få hammararmbåge :)

Svar X 34 grader

För att hinna slutföra mitt bygge innan vintern skulle det vara toppen med en spikpistol.
Har inga verktyg från Essve men använder alltid deras skruv som håller toppkvalitet det finns inga bättre rekomderas till alla som inte har provar lätta att skruva i och finns i alla tänkbara dimensioner.

Stefan

Svar X

Då jag slår med hammare slår jag som blixten...dvs aldrig ner på samma ställe, så tror jag en dylik pickadolla skulle underlätta!

Svaret är: X. 34 grader

Ska lägga på ny panel runt hela huset innan hösten är här på riktigt är meningen. Vad hade då passat bättre än denna spikpistol? Den kommer underlätta arbetet väldans mycket.

//Peter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.