Med sommaren kommer renoveringar och husbyggen, men lite tid måste det bli över till bad med nu när värmen tittat fram. Och med en gasdriven spikpistol kortar du ner tidsödande arbetsuppgifter och slipper samtidigt sladdar som är ivägen.
Denna veckan tar en lycklig vinnare hem nykomlingen i Essves sortiment, spikpistolen FNG 34/90 G3. Den klarar spik upp till 90 mm och är optimal för exempelvis takarbete och fasadbeklädnad.
Totalt värde cirka: 5 000 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.
Fråga: Vilken lutning har den nya spikpistolen?
1. 17 grader
X. 34 grader
2. 21 grader
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 aug.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Essve. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Essve för att de sponsrar den här tävlingen.
Motivering lyder:
Utan att överdriva är ESSVES sortiment alltid top of the line, därför skulle det kännas extra bra att spika vidare på huset med denna pistol.
Vi har planerat att byta tak samt panel på sommarstugan inom kort. Det är ett riskfyllt arbete men att arbeta med ett sladdlöst verktyg skulle minska riskerna betydligt.
Essves gasdrivna spikpistol är perfekt för ändamålet då den varken behöver tryckluftsslang eller elkabel.
Lämnade in bygglovsansökan på en tillbyggnad på 80kvm för ett par veckor sedan, denna ska byggas i lösvirke, denna eminenta maskin från välrenommerade Essve hade ju underlättat bygget och minskat byggtiden radikalt jämfört med jag och hammaren, hade även varit underbart att slippa fler blåa naglar!!
Jag har drivit grannarna till vansinne 2 somrar på rad nu, spikar oavbrutet då huset är i stort behov av renovering och det låter ju inte lite när man spikar för hand. Skulle jag få en spikpistol från Essve så skulle min kropp besparas plus att grannarna blir så glada att dom kanske bjuder över mig på en kaffe?
Svar X
Var precis och klämde på essves pistoler, oerhört skönt grepp och låg perfekt i handen, tyvärr sinar pengarna just nu, mitt uppe i en renovering och vi väntar tillökning, med denna så skulle ja garanterat bli färdig i tid för profylax kursen, och lindra min frus ständiga stress över att inte vara färdig.
Motivering: Jag ska sätta upp panel inomhus, men har inte fått tummen ur... eftersom jag bara har en "vanlig hammare". Jag drar mig alltså för att börja. Ett nytt verktyg skulle ju göra allting mycket roligare!
Min fru skulle naturligtvis tycka att jag var en flitig och handlingskraftig man som tog tag i detta projekt. (Hon skulle aldrig få reda på den verkliga anledningen. )
Den skulle inte bara vara skonsam mot min tennisarmbåge och orsaka färre krökta spik, den skulle också ge mig motivering att kasta bort min sambos blommiga hammare. Utöver det så är en sladdlös spikpistol oumbärlig i händelse av en zombie-epidemi!
Det var en man från (sand)Viken
Som ej ville göra sin fru besviken
Men med naglar så blå
Och en stubin kort som få
Med en pistol han skulle vara som en rik en
Självklart skulle denna spikpistol vara en enorm tillgång vid ett precis påbörjat nybygge där en kille på 23 år flyttar från lägenheten till det stora huset och behöver fylla på med maskiner och mojänger.
En sådan maskin skulle frigöra många timmars slit som jag istället kan lägga på min. snart 1 månad, gamla dotter. Vilket kap det skulle vara! =D
Jag ska byta fasad på huset och ser framför mig hur detta ska sluta med min i nuläget tryckluftdrivna, det kommer sluta med att jag snubblar på slangen och faller mot min död
Sitter med fingret på skickar appen för att lä nu in mitt bygglov för ett nytt 60m² garage. Denna skulle göra susen på det bygget, både till taket och panelen.
Att bror min även skulle bli glad gör inte saken sämre då vi konstant lånar verktyg av varandra för att slippa köpa dubbelt av allt.
Med både panel- och takbyte på hela huset inplanerat till nästa vår skulle denna spikpistol spara tid så att det även skulle finnas tid till lite semester. Men, huvudsaken vore nog att med en gasdriven spikpistol skulle även frun kunna hjälpa till, ngt hon alltid vill men orkar inte hantera en hammare i mer en en spik.
Med en ledskada på tummen på höger hand och högerhänt som jag är tar det en evennerlig tid att byta fasad på friggeboden som håller på att trilla i bitar. Med denna skulle jag slippa försöka spika med vänstern, även om jag nu, efter lite övning, får in nästan var femte spik utan att böja den...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.