Svar: 34 grader
Motivering: Jag får kramp i högran av allt spikande.

Rätt svar: X, 34 grader.
Motivering: Försöker bygga staket kring mitt hus, men eftersom jag skelar med ena ögat har jag nu både en hög böjda spikar och en sönderslagen tumme och snart ger jag upp...
En spikpistol från Essve hade sparat både kropp, självförtroende och... spiksaldot. Hade varit SUVERÄNT.

Har tänkt att jag skall hinna slänga ihop en ny vedbod innan eldnings-säsongen sparkar igång på allvar. Just nu har jag 10 kubik ved som ligger ute och som ska staplas in i den gamla vedboden. Har beställt 20 kubik till som måste få ett nytt hem då den gamla är för liten.. Så för att jag ska slippa stå och skotta fram veden i december så vore ju denna vinst som sänd från ovan!!

Med onda, stela leder är det inte mycket jag kan hjälpa till med vid byggande, men med den här manicken kan jag ju faktiskt spika!

Ojojoj, många bra motiveringar denna veckan. Vi har övervägt, funderat och övervägt lite till och landade slutligen i en vinnare. Denna veckans vinnare är ingen mindre än... *trumvirvel*... vår medlem Steinmeister!! Stort grattis önskar redaktionen!

Motivering: Min mexifasad är felbygd och måste därför rivas till stora delar pga risk för fuktskador, inge kul jobb direkt. Sockeln omöjliggör att återuppbygga den, så träfasad är det som står på listan. Med tre barn mellan noll och tre år går inget husarbete helt smidigt, men med en spikpistol utan slang hade jag iaf sparat arbetet med att freda mig mot åtminstone två fasadklättrande slanghängande vildar . Så snälla ge mig lite vind i seglen.

• Gilla
Johan- och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.