FaffeF
Knäskyddsfickorna är förstärkta med Cordura.

Efter att ha tappat 17 kg det senaste året så trillar de gamla snickarbyxorna av, ett par nya vore ett utmärkt bidrag till balkonrenoveringen!

Svar: CORDURA®-stretch

Nu när man varit hemma och pappaledig från jobb så har man kört på med lite småfix när sonen sovit. Har tyvärr märkt att mina jobbyxor sitter tightare och tightare så ett par nya byxor i storleken större hade inte suttit fel

Skulle vara perfekt med nya byxor förstärkta i knäna nu när jag ska renovera badrummet och ligga mycket på knä!

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna hantverksbyxan, i ett inlägg längst ner i den här tråden.Fråga: Vad kallas det tyg som förstärker knäfickorna?

CORDURA®-stretch! heter tyget.

Motivering: Äger noll arbetskläder, har renoverat skiten ur ett hus original 1976 iklädd t-shirt och olika träningsbyxor. 10 timmar läggning av klickgolv idag, var ej nådigt mot knän. Funderat på att köpa arbetsbyxor men vet inte ens vad jag ska leta efter! Vinna dessa vore fantastiskt, då kan man ju känna på hur det skulle vara att klä sig för arbetet i huset också.

T

Motivering:
Här är dagens ”hantverkarbyxor”
Slitna hantverkarbyxor med en stor reva visande CORDURA®-stretchmaterial och färgfläckar. Hantverkarbyxor i CORDURA®-stretch med synliga slitningar. Slitna hantverkarbyxor med hål lagat med silvertejp på låret.

Svar: CORDURA® stretch

Har ett enkelt par byxor som inte längre passar och förtar snickarglädjen. Ett par nya passande byxor skulle göra det mycket roligare!

Svar: Cordura
Motivering: börjar bli kallt ute så det hade passat väldigt bra. Kortbyxorna har gjort sitt för i år!

Materialet heter Cordura®1000

Min flickvän behöver ett par byxor med verktygsfickor och det är fantastiskt svårt att hitta sådana till tjejer för ett pris vi kan ha råd med. Därför skulle jag behöva vinna dessa byxor till henne.

Mvh
Emil

J
CORDURA®-stretch såklart :)
Jag har genom tiderna slitit på "vardagskläder" vid diverse projekt. Nu är det tid med rejäla grejer.
...och vad ska man välja om inte Blåkläder

Mvh Janne

Materialet heter Cordura®1000.

Min motivering är att jag har precis köpt mitt första hus och kommer flytta dit i December.
Har köpt massor av verktyg för att kunna utföra renovering av huset och har tidigare renoverat en del i min lägenhet och märkt av att man får ont speciellt i knän när man arbetar länge.
Då det inte finns några pengar över i kassan för att köpa arbetsbyxor så vore det ju otroligt kul att vinna ett par, så man sparar lite på kroppen.

Knäskyddsfickorna är gjorda av Cordura 1000.
När jag ramlade av en stege så rev jag sönder mina gamla arbetarbyxor och använder nu ett par gamla jeans. Det hade varit kul med ett par nya arbetsbyxor.

Materialet heter CORDURA®-stretch.

Behöver ett par nya då mina nuvarande är från när jag snickrade och de skulle egentligen byts för något år sedan när hålet i grenen bara var stort och inte JÄTTE stort…

Svar CORDURA®-stretch

Motiverar det med att mina snickarbrallor som jag har nu är från 2010. Snickers med hål lite här och var, lagade med nål och tråd hehe. Har jag märkt att fickorna har sett sina bästa dagar också när spiken tar slut lite snabbare än väntat och man märker att dom ramlat genom fickan.. Så det är väl hög till att byta till nya, det är roligare att bygga med bra verktyg och i bra kläder! Att dessutom få dom här vore nästan för bra:D

Svar: CORDURA-stretch

Motivering: Mina nuvarande arbetsbyxor börjar bli utslitna

Svar - Det som förstärker fickorna är CORDURA®-stretch.

Jag har gått ner 15kg i vikt och mina nuvarande slitna jobbyxor är på tok för stora på alla ledder.
Nu börjas också invändig renovering efter utbyggnad av 100m2 kök och vardagsrum med golvläggning, tapetsering och listning.
Innertaket ska också målas på det.

Så nya byxor behövs verkligen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.