5 350 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Avsluta halvvägg upptill?
Vi har 2 halvväggar som slutar på 240 (ca 360 till tak). Jag har inte sett så många halvväggar och undrar hur man brukar göra upptill. Ett minimalistiskt rakt avslut eller någon form av list?
På en så hög halvvägg skulle jag köra med minimalistiskt raka kanter. Jag tror det kan se lite märkligt ut med utstickande list så högt upp, ni kommer ju att se kanten nerifrån.
På en låg halvvägg skulle jag däremot ha en "planka" med utstickande kanter typ list) överst. Den typen av väggar går man lätt emot eller ställer saker på, med risk att kanten skadas och blir ful om "skydd" saknas.
På en låg halvvägg skulle jag däremot ha en "planka" med utstickande kanter typ list) överst. Den typen av väggar går man lätt emot eller ställer saker på, med risk att kanten skadas och blir ful om "skydd" saknas.
Tror det får bli så åtminstone på den ena. Den andra väggen är lite knepigare då den avgränsar ett kök som ska gå i lite gammeldags stil - fråga inte mej hur det ska gå ihop med ryggåstak och halvvägg... Här ska det i alla fall in en bröstpanel i pärlspont på väggens nedre del. Funderar på om man borde avgränsa den längst upp ovan tapet med någon diskret list av typen smyglist ell. likn.
Får nog bli så. Tack för synpunkterna. Kul med lite utmaningar!
Klicka här för att svara