Vad finns det för alternativa avslut av trall mot vägg.
Såga bräda som passar springa?
Såga "sockellist"
Mitt "problem" idag men min förra altan är att det samlas barr o skit mellan bärlina o trall..
Såga bräda som passar springa?
Såga "sockellist"
Mitt "problem" idag men min förra altan är att det samlas barr o skit mellan bärlina o trall..
Minimum 2 cm skvalp mellan vägg och bräda, har du även infästning i huset på altanen , så måste du kunna hålla rent mellan, ( spola med vatten ) annars stannar skiten där och kanske aldrig torkar med röta som följd. inga plåtar,då går det inte att rensa.
Det blir till att såga en bräda på längden för att få det bra, normalt startar man vid vägg och slutar i ytterända.
Det blir till att såga en bräda på längden för att få det bra, normalt startar man vid vägg och slutar i ytterända.
Normalt börjar man väl ändå längst ut och klyver till sista längst in.J jonaserik skrev:Minimum 2 cm skvalp mellan vägg och bräda, har du även infästning i huset på altanen , så måste du kunna hålla rent mellan, ( spola med vatten ) annars stannar skiten där och kanske aldrig torkar med röta som följd. inga plåtar,då går det inte att rensa.
Får det plats kan den sista längst in vara en stående.
Jag valde att börja lägga ute o gå in mot hus p.g.a att jag ville ha rakt mot stenläggning.
Kanske inte rätt, men kändes enklast. Blir nog till o såga en bräda o lägga i, med spel mot putsen.
Kanske inte rätt, men kändes enklast. Blir nog till o såga en bräda o lägga i, med spel mot putsen.
Klicka här för att svara