Altantak med synligt vinkeljärn och lösa skruvar, vidkänning av husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altantak under konstruktion med vinkeljärn och lösa brädor framför husfasad.
Skapa konto
Altantak med vinkeljärnsfäste och vädersidans vindskiva ovanpå korrugerat plåttak, detaljbild.
Skapa konto

Hej! Vi har anlitat en snickare som lagt nytt altantak. Vi vill ha samma konstruktion som innan men då vi själva hade rivit taket plus läkt kommer vi nu inte ihåg riktigt hur det va? Vi har bilder som visar litegrann? Men vi ställer oss väldigt tveksamma till konstruktionen ”vår” snickare har påbörjat. Han har satt upp vinkeljärn och det är lite hej baberiba Vi har givetvis sagt till att vi inte godtar det han påbörjat. Han hade även satt upp vindskivor som vi bara hade grundat på ena sidan. Det ser heller inte likvärdigt ut från ena sidan till andra sidan. Man blir så ledsen när man anlitar ett företag som inte gör det seriöst. Han hade även dragit i en spik igenom läkten han lagt på ena vinkeljärnet rätt in i husfasaden. Plus två skruv igenom vårt nya altantak Så hur gör man ett snyggt avslut på altantaket, med vindskivor och plåt osv? Så kanske jag kan berätta för honom hur han ska åtgärda detta!! Vi skruvade själv ner vindskivorna för att måla dom. På en av bilderna ser man vinkeljärnet han satt i med läkten. Plus skruvarna i nya taket som dessutom sitter löst i luften? Taket ”burrar” i vinden och vi antar att skruvarna som var tänkta att sättas i läkten skulle förhindra burrandet?? De andra bilderna är lite från förra konstruktionen, vi tror taket avslutades framför läkten som ligger framtill och sedan vindskivan och över det låg det en plåt. Hoppas hoppas någon kunnig kan göra mig lite klokare på detta

• Gilla
Vesslan92
  • Laddar…
Var lite svårt att förstå detta, men förhoppningsvis är det OK nu!?
De två första bilderna tolkar jag som "gamla konstruktionen", och vindskivan har snickaren satt dit på undre bilden, men har tagits bort igen för den skulle målas bättre. D ska väl dom lösa skruvarna sättas fast i vindskivan igen när den kommer på plats...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.