8 036 läst ·
42 svar
8k läst
42 svar
Avslag pga höjdrestriktion
Nejvisst blir det fult utan fönster Kalle..Det är kommunen som som trilskas men vi får se vi är ju bara och skrapar i början än. Kunde Bodström överklaga och vinna så kan väl vi...eller...är det någon skillnad på honom och oss tror ni ..hmm :-/
Är det "bara" förbudet mot 1 1/2 plan huset strider mot? OK med höjd och takvinkel?
Såg att kvadraten levereras som standard med oinredd vindsvåning. Kan de förbjuda fönster på vinden även om man inte tänker bo där
Än en gång kan man ju tycka att de borde inte bry sig så mycket om interiören av huset...
För 1-planshusen i vårt område ersatte de förbudet mot inredd vindsvåning med en begränsning av takvinkel istället (27 grader).
Ge inte upp Lill!
Såg att kvadraten levereras som standard med oinredd vindsvåning. Kan de förbjuda fönster på vinden även om man inte tänker bo där
För 1-planshusen i vårt område ersatte de förbudet mot inredd vindsvåning med en begränsning av takvinkel istället (27 grader).
Ge inte upp Lill!
Tack för uppmuntrande ord! Nej jag tänker inte ge upp det blir en strid som kommer att heta duga.. 
Vi får inte bygga 1 1/2 plans, vi får inte bygga mer än 27 gr takvinkel därför passar kvadraten perfekt. Så snart vi fått klart bygglov för huset (utan inredd övervåning) börjar vi strida för att få inreda övervåningen..taktik är väl aldrig fel
Vi får inte bygga 1 1/2 plans, vi får inte bygga mer än 27 gr takvinkel därför passar kvadraten perfekt. Så snart vi fått klart bygglov för huset (utan inredd övervåning) börjar vi strida för att få inreda övervåningen..taktik är väl aldrig fel
Klicka här för att svara