2 399 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Avskaffad anmälan för attefall (komplementbostadshus)?
Hej,
Läste precis följande artikel och enligt den har det precis klubbats beslut i riksdagen för att avskaffa anmälan för komplementbostadshus?
Tycker artikeln är rörig gällande komplementbostadshus vs. attefall och skulle gärna läsa exakt vad som bestämts. Någon som vet mer?
Artikeln:
https://www.mitti.se/nyheter/nytt-b...ga-attefallshus/repvcd!@uTntBazKZNMaLOCV@Yow/
Läste precis följande artikel och enligt den har det precis klubbats beslut i riksdagen för att avskaffa anmälan för komplementbostadshus?
Tycker artikeln är rörig gällande komplementbostadshus vs. attefall och skulle gärna läsa exakt vad som bestämts. Någon som vet mer?
Artikeln:
https://www.mitti.se/nyheter/nytt-b...ga-attefallshus/repvcd!@uTntBazKZNMaLOCV@Yow/
Tror det rör sig om när det är utanför detaljplan.
Se pdf:en som finns här
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/planering-och-byggande_H901CU12
Se pdf:en som finns här
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/planering-och-byggande_H901CU12
Det va alltså bara tillkännagivanden. Inget som kommer bli lag. Det kommer bli krav på lov för komplementbostadshus(självständig bostad attefall) då det strider mot äganderätten att inte bli hörd som granne(avgjort i HD kanske EU domstol också). Annars var det bara åter igen önskelistor. Inget konkret.
Klicka här för att svara