Alfredo Alfredo skrev:
Har vi inte redan (minst) tre? USA har sex zoner och hanterar väl det på något sätt.

[bild]
Betydligt fler:
"Europe spans seven primary time zones (from UTC−01:00 to UTC+05:00), excluding summer time offsets (four of them can be seen on the map to the right, with one further-western zone containing the Azores, and two further-eastern zones spanning Georgia, Azerbaijan, eastern territories of European Russia, and the European part of Kazakhstan)."

https://en.wikipedia.org/wiki/Time_in_Europe
 
Tycker det vore gött om hela EU gick in i GMT+1
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Tycker det vore gött om hela EU gick in i GMT+1
Tycker det vore gott om EU gick ur tiden. :rofl: (Men nu vart det lite OT... ;))
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
[bild]
[länk]
Ledande ställd fråga, med felaktiga svarsalternativ.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Ledande ställd fråga, med felaktiga svarsalternativ.
Frågan är vad jag kan se ”Ska vi fortsätta att ställa om klockan till sommar- och vintertid?”

Den är ledande för att behålla omställningarna! På vilket sätt är svarsalternativen dåliga? Vad saknar du?
 
Den är ledande för att behålla omställningarna! På vilket sätt är svarsalternativen dåliga? Vad saknar du?[/QUOTE]
elpaco elpaco skrev:
Frågan är vad jag kan se ”Ska vi fortsätta att ställa om klockan till sommar- och vintertid?”

Den är ledande för att behålla omställningarna! På vilket sätt är svarsalternativen dåliga? Vad saknar du?
De som har svarsalternativ där normaltid ingår.
 
jarlh jarlh skrev:
De som har svarsalternativ där normaltid ingår.
Inget av de listade svaren innehåller begreppet ”normaltid”, vilket jag tycker är korrekt. Den diskussionen har vi haft ovan. Man skall fråga en fråga som gemene man förstår, oavsett om den är tekniskt rätt formulerad eller inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vad ska man svara om man vill ha normaltid då?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Då får man vänta till resultatet är klart.
 
  • Gilla
Mikael St
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vad ska man svara om man vill ha normaltid då?
Det svar som man vet är samma sak som normaltid.
 
Bara jäkla trams att ställa klockorna fram och tillbaka 1timme, gör varken till eller från!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
C
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det svar som man vet är samma sak som normaltid.
Förmodligen inte alla som vet att vintertid == normaltid. Vintertid låter inte så kul, ungefär som att man röstar för att det skall vara mörkt och kallt året runt.
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Bara jäkla trams att ställa klockorna fram och tillbaka 1timme, gör varken till eller från!
Tyvärr så är en timme i skillnad mycket för tex mjölkkor, och daggen försvinner inte tidigare för att man ställer om klockan. Så visst påverkar en timme hit eller dit.
 
C cpalm skrev:
Förmodligen inte alla som vet att vintertid == normaltid. Vintertid låter inte så kul, ungefär som att man röstar för att det skall vara mörkt och kallt året runt.
Skulle påstå att det är väldigt få som vet vad normaltid är för något!
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.