Hej,
Någon som har bra bilder eller länk till ngn färdig produkt gällande avluftshuv från värmepump som sitter på tak gjort med bandplåt?
Jag är särskilt nyfiken på hur man undviker kondens eller rättare sagt leder bort kondenserat vatten och hur själva isolationen ser ut vid kopplingen mellan avluftsröret och takhuvet.
Någon som har bra bilder eller länk till ngn färdig produkt gällande avluftshuv från värmepump som sitter på tak gjort med bandplåt?
Jag är särskilt nyfiken på hur man undviker kondens eller rättare sagt leder bort kondenserat vatten och hur själva isolationen ser ut vid kopplingen mellan avluftsröret och takhuvet.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
I en bandtäckning behöver man falsa i nya huvar.
Tror inte du hittar något färdigt
Tror inte du hittar något färdigt
Tack för ditt svar.
Har du möjligtvis ngn bild på hur ett sådan skall se ut.
Jag är nämligen inte så imponerad av den designen som lokal plåtslagare har kommit fram till.
Det är en enkel låda som enl. honom skall fyllas med stenull och avluftsröret skall sitta löst i den lådan.
Har du möjligtvis ngn bild på hur ett sådan skall se ut.
Jag är nämligen inte så imponerad av den designen som lokal plåtslagare har kommit fram till.
Det är en enkel låda som enl. honom skall fyllas med stenull och avluftsröret skall sitta löst i den lådan.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden