Hej.
Har fått avloppsvatten in i vår villa pga att kommunen gjort något fel när de gör om utanför på gatan. Har anmält till försäkringsbolag, både bygg och saker. Nu undrar jag om det är någon annan som har erfarenhet av ett sådant här missöde och kan komma med förslag om vad man inte ska missa att göra i en sådan här situation?
Mvh
 
Se till att kontakta nån som kan komma och börja sanera direkt, de har jour dygnet runt.Man ska inte behöva stå i skiten själv för att vänta och ringa på kontorstider de har jour.
nummer bör väl finnas hos försäkringsbolaget.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Se till att kontakta nån som kan komma och börja sanera direkt, de har jour dygnet runt.Man ska inte behöva stå i skiten själv för att vänta och ringa på kontorstider de har jour.
nummer bör väl finnas hos försäkringsbolaget.

/ATW
Tack för svar. Vi har kommit så långt att de sanerat städat och satt in fläktar. De har även börjat packa saker i kartonger. Får bra hjälp. Om det är något annat man ska tänka på.
 
Kräv kommunen på försäkringsbolagets självrisk.
 
  • Gilla
Roxygirl
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Kräv kommunen på försäkringsbolagets självrisk.
Tack. Bra idé. Vem på kommunen tror ni har med det att göra?
 
R Roxygirl skrev:
Tack. Bra idé. Vem på kommunen tror ni har med det att göra?
Ingen aning, det vare en kompis som råkade ut för samma elände som jag vet fick ersättning från kommunen. Jag hade börjat på tekniska kontoret.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.