Hej!

Vi har ett avloppsrör undet handfatet i badrummet som är 32mm i diameter, vilket gör att inga avloppsrör från vasken gå i röret utan de behöver gå utan på. Om jag har tolkat det rätt är det inte önskvärt och eftersom vi inte får det helt tätt så luktar det lite avlopp i badrummet. Har någon något tips på hur vi ska lösa det? Jag har kollat gumminipplar, men de är oftast 32 eller större vilket gör att de inte går i röret...

Tack på förhand!

• Avloppsrör på badrumsgolv, diameter 32mm, med blått kakel och ett vit böjt rör anslutet ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
  • Gilla
MalinC1
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den här dubbelmuffen passar på ditt 32 mm rör som sticker upp från golvet. Det ger dig en muffände som du kan trycka ned ett 32 mm rör i:

[länk]

Är röret du vil ansluta till 32mm-röret i golvet också 32 mm som jag antog? Eller är det 40 mm?
Ååå så bra! Stort tack! Ja, precis. Både avloppsröret i golvet och slangen är 32 mm.
Är det vanligt att röret i golvet är 32mm?

Claes Sörmland
M MalinC1 skrev:
Ååå så bra! Stort tack! Ja, precis. Både avloppsröret i golvet och slangen är 32 mm.
Är det vanligt att röret i golvet är 32mm?
Det är väl inte helt toppen med så smalt rör för det sätter igen lätt. Men jag har sett det. Lite hemmafixat kanske?

Det är inte så att 32 mm-röret sitter i ett större grått rör som kommer upp ur golvet under plastskyddet ("koppen")?

Det är möjligt, det var de tidigare ägarna som renoverade badrummet!

Nej, tyvärr! Så här ser det ut:

Vitt rör som sticker upp från blått kakelgolv i badrum, omgiven av smuts och kalkavlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.