6 101 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Avloppsrör lossnat från koppling under golv...
Tjenare!
Jag skulle behöva lite ideer, jag rengjorde vattenlåset på ett handfat och råkade då dra upp röret ur golvet lite.
Det måste ha suttit jäkligt dåligt då jag knappt använde nån kraft.
Hursomhelst, röret lossnade från kopplingen ca 30 cm under golvet.
Hur gör jag för att få det på plats igen, det går inte att bara skjuta ner igen det har jag provat.
Måste jag kapa upp golvet för att få det på plats igen? Känns onödigt då golvet är nytt och fräscht!
mvh
Warlock
Jag skulle behöva lite ideer, jag rengjorde vattenlåset på ett handfat och råkade då dra upp röret ur golvet lite.
Det måste ha suttit jäkligt dåligt då jag knappt använde nån kraft.
Hursomhelst, röret lossnade från kopplingen ca 30 cm under golvet.
Hur gör jag för att få det på plats igen, det går inte att bara skjuta ner igen det har jag provat.
Måste jag kapa upp golvet för att få det på plats igen? Känns onödigt då golvet är nytt och fräscht!
mvh
Warlock
Testa att ta ett långt rör av mindre diameter och tryck ner i avloppskopplingen där nere.
Använd det som "styrning" då du för ner det rör som ska på plats.
Vad har du för ytskick på golvet? Om det är under diskbänken skulle jag nog öppna en lucka och gå ner och fästa ordentligt.
Använd det som "styrning" då du för ner det rör som ska på plats.
Vad har du för ytskick på golvet? Om det är under diskbänken skulle jag nog öppna en lucka och gå ner och fästa ordentligt.
Tjenare!
Ytskiktet är plastmatta och det är i ett badrum under handfatet.
Det där med ett litet rör i det andra funkar inte då det är en 90 böj som röret ska ned i och det viker sig åt sidan och ger efter så det går nog inte.
Funderar om man ska skära ut en fyrkant runt rörgenomföringen och sedan såga upp ett hål så att jag för ned händerna och kan arbeta fritt. Sen får nån mattläggare komma och svetsa fast mattan igen!
Vad tror Ni om det
//Warlock
Ytskiktet är plastmatta och det är i ett badrum under handfatet.
Det där med ett litet rör i det andra funkar inte då det är en 90 böj som röret ska ned i och det viker sig åt sidan och ger efter så det går nog inte.
Funderar om man ska skära ut en fyrkant runt rörgenomföringen och sedan såga upp ett hål så att jag för ned händerna och kan arbeta fritt. Sen får nån mattläggare komma och svetsa fast mattan igen!
Vad tror Ni om det
//Warlock
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Prova att lägga ett snöre runt röret där nere och håll emot. Tanken är att snöret får plats mellan röret och golvet.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Klicka här för att svara