10 630 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
Avloppslukt ifrån diskmaskinen
Hej, jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.
Kör diskmaskinen och disken blir ren och fin, dock så avger diskmaskinen en avloppslukt ifrån sig.Har kollat så det inte sitter något smuts i silen mm.. den är helt ren och maskinen tömmer även vattnet när man kör den. Men lyfter man på locket där vattnet ska gå tillbaka så står det i den. Antar att det är det som luktar avlopp. Någon som har ett bra tips till mig hur jag skall göra, eller är det bara att ringa till en firma som fixar? Mvh Mimmi.
Kör diskmaskinen och disken blir ren och fin, dock så avger diskmaskinen en avloppslukt ifrån sig.Har kollat så det inte sitter något smuts i silen mm.. den är helt ren och maskinen tömmer även vattnet när man kör den. Men lyfter man på locket där vattnet ska gå tillbaka så står det i den. Antar att det är det som luktar avlopp. Någon som har ett bra tips till mig hur jag skall göra, eller är det bara att ringa till en firma som fixar? Mvh Mimmi.
Det låter som en god idé, dock kör jag näst intill aldrig på eco då jag inte finner att det blir riktigt rent då. Men ska försöka kolla anslutningarna lite närmre. Tack för ditt svar.miksil skrev:
Klicka här för att svara