3 135 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Avloppslukt i badrummet då diskmaskinen går????
Alltså har konstaterat idag att då diskmaskinen går så händer det något i avloppet som gör att det börjar lukta illa, bara i badrummet - handfatet/toa/badkar nån utav dessa avlopp. Hur är detta möjligt?
Kan det bli så högt undertryck så att luft sugs ur vattenlåset? Och varför bara just under diskmaskinskörning?
Eller är det något annat? Någon som upplevt samma?
Kan det bli så högt undertryck så att luft sugs ur vattenlåset? Och varför bara just under diskmaskinskörning?
Eller är det något annat? Någon som upplevt samma?
Har du ett gammalt badrum?
Jag hade problem med lukt i mitt förra hus. Det visade sig att när jag lyfte på plastkåpan där handfatets avlopp går ner i golvet så hade tätningsmassan mellan gjutjärnsröret och plaströret torkat ihop och försvunnit. En tub fog senare var problemet löst.
Jag hade problem med lukt i mitt förra hus. Det visade sig att när jag lyfte på plastkåpan där handfatets avlopp går ner i golvet så hade tätningsmassan mellan gjutjärnsröret och plaströret torkat ihop och försvunnit. En tub fog senare var problemet löst.
Dåligt flöde i rören utåt kan orsaka detta.
Vi hade nästan stopp i ledningen ut från huset och vattenlåsen tömses i källaren när man spolade.
Hur gammalt är avloppet?
Kanske hög tid att rensa rören i huset eller utanför.
Vi hade nästan stopp i ledningen ut från huset och vattenlåsen tömses i källaren när man spolade.
Hur gammalt är avloppet?
Kanske hög tid att rensa rören i huset eller utanför.
Klicka här för att svara