Hej,

Har märkt de senaste månaderna att det luktar avlopp i toan, nästan alltid på morgonen när man inte har spolat på några timmar. Lukten försvinner så fort man har spolat och man känner inte av det resten av dagen. Lukten kommer från vattnet i toa stolen som har legat still under natten, det är iallafall så jag uppfattar det.

Vad kan det bero på? Är det dags för en ny stol eller är det ett mindre problem som man kan fixa själv?

Tacksam för svar :)
 
Var går avluftningen till avloppet?
 
Du måste spola efter sista korven på kvällen.
 
Appendix Appendix skrev:
Var går avluftningen till avloppet?
Bra fråga, jag kan ingenting om avlopp. Hur brukar den se ut? Bor i lägenhet.
 
raveper raveper skrev:
Du måste spola efter sista korven på kvällen.
Hehe att det var så enkelt bara :p
 
Kan det vara så att tätningsringen inte sitter ordentligt mellan stolen och röret.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.