He. Ska byta min diskmaskin som läcker. Fått ut den gamla och ska köpa en ny. Lite orolig för avloppsanslutningen som har droppat lite nu och det rinner vatten in i maskinen. Vill inte det ska läcka. Se bild. Vad kan jag behöva OM det nu läcker där.
Kan du ta en bild längre ifrån så man ser hela installationen? Det är svårt att förstå vad som är upp och ned just nu
Svårt att se på bilden men det ser ut som att avloppsslangen är kapad och man lagt gängtejp. Det är därför det läcker och att det kommer in vatten i maskinen tyder på att anslutningen sitter på fel ställe och att slangen inte dragits upp mot diskbänken
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Nu är nya maskinen på plats ett helvete i sidled men det gick. Köpte en hållare för avloppslangen som jag försökte fästa högre än inloppet. Det läcker inte nu. Jag har en annan nipper på andra sidan som jag skulle kunna såga upp och använda men det kanske inte behövs.
Produkter som diskuteras i tråden