22 202 läst ·
33 svar
22k läst
33 svar
Avloppsaluftning och vakuumventil
Nu gick det fort, tog bort mitt förra inlägg. :x
Du behöver ingen dubbelmuffad böj.
Återmontera 75mm muffen från grenröret om den är hel. Annars löp en ny. I den muffen monterar du en 1-muffad 88,5º böj. Då hamnar allt i samma nivå som tidigare och du behöver bara skarva i en snutt 75mm rör!
Du behöver ingen dubbelmuffad böj.
Återmontera 75mm muffen från grenröret om den är hel. Annars löp en ny. I den muffen monterar du en 1-muffad 88,5º böj. Då hamnar allt i samma nivå som tidigare och du behöver bara skarva i en snutt 75mm rör!
Har inte insett att den där muffen är löstagbar från grenröret 
Men 70 snutten har jag ju då som syns på bilden, alltså den som sitter i grenröret med. Så då borde jag bara köpt en jäkla böj med en muff hela tiden?
Men 70 snutten har jag ju då som syns på bilden, alltså den som sitter i grenröret med. Så då borde jag bara köpt en jäkla böj med en muff hela tiden?
Jepp, enligt i inlägg #6klasses skrev:
https://www.byggahus.se/forum/vatte...-och-vakuumventil.html?perpage=15#post2549523
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden