499 läst ·
6 svar
499 läst
6 svar
Soffa av lastpallar
Hej!
Jag ska bygga en soffa av lastpallar på min lilla altan.
Det ska bli en L-soffa.
Min tanke är att måtten blir anpassad efter de dynor jag hittat!
Dynorna som bäst passar min lilla altan är 58djupa och 156 långa.
Jag behöver inspo!
Har ni några tips?
Några problem ni stött på som jag kan undvika?
Hur högt har ni byggt?
Hur har ni gjort med ryggstöd?
Lägg gärna ut bilder här och beskriv hur ni har gjort 😍
Jag ska bygga en soffa av lastpallar på min lilla altan.
Det ska bli en L-soffa.
Min tanke är att måtten blir anpassad efter de dynor jag hittat!
Dynorna som bäst passar min lilla altan är 58djupa och 156 långa.
Jag behöver inspo!
Har ni några tips?
Några problem ni stött på som jag kan undvika?
Hur högt har ni byggt?
Hur har ni gjort med ryggstöd?
Lägg gärna ut bilder här och beskriv hur ni har gjort 😍
Kolla t.ex. på Pinterest "pallet sofa outdoor" - finns massor.J Jennarli skrev:Hej!
Jag ska bygga en soffa av lastpallar på min lilla altan.
Det ska bli en L-soffa.
Min tanke är att måtten blir anpassad efter de dynor jag hittat!
Dynorna som bäst passar min lilla altan är 58djupa och 156 långa.
Jag behöver inspo!
Har ni några tips?
Några problem ni stött på som jag kan undvika?
Hur högt har ni byggt?
Hur har ni gjort med ryggstöd?
Lägg gärna ut bilder här och beskriv hur ni har gjort 😍
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 409 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 409 inlägg
De enda jag testat med dynor var nog tre pall höga dvs ca 44 cm plus 12 mm för skiva och sen dyna. Ryggstöd av en pall så ca 75 cm från sitsen utan dyna. Då med vinkelrätt ryggstöd. Dynorna troligen från Bauhaus som sålde dynor till pallmöbler.
De sittpallar jag gör för trädgård mm är 44 cm höga så tre pall är rimlig sitthöjd.
De utan dyna brukar vara den höjd pallen är staplad och en pall lutad mot stapeln bakom..
De sittpallar jag gör för trädgård mm är 44 cm höga så tre pall är rimlig sitthöjd.
De utan dyna brukar vara den höjd pallen är staplad och en pall lutad mot stapeln bakom..
Klicka här för att svara