Hej!
Undrar om någon kan ge mig ett råd
Kan man bila upp hela brunnen på bifogat foto för att på något sätt koppla det gråa avloppsröret "under" brunnen.
Det är köksavloppet som rinner ner i brunnen, vilket inte är så bra då det luktar samt blir stopp.
Undrar om någon kan ge mig ett råd
Kan man bila upp hela brunnen på bifogat foto för att på något sätt koppla det gråa avloppsröret "under" brunnen.
Det är köksavloppet som rinner ner i brunnen, vilket inte är så bra då det luktar samt blir stopp.
Självklart går det det är bara frågan hur mycke jobb du vill lägga. Det ser ut som om det i dagsläget inte finns något tätskick under klinkern. Det går att bila upp brunnen och sätta Y-koppling på avloppsröret och en ny golvbrunn och ett avloppsrör som sticker upp som går till diskhon men då gäller det att du har vattenlås på röret från diskhon.
När du bilar upp golvbrunnen så kan du bli tvungen att ta bort all klinker och lägga dit tätskick.
När du bilar upp golvbrunnen så kan du bli tvungen att ta bort all klinker och lägga dit tätskick.
Tack för svaren.
Tätskikt kommer inte behövas eftersom utrymmet inte kommer användas.
Jag bilar upp hela den gamla brunnen och på något sätt koppla ihop det ihålet och sen gjuta in det.
Brunnen behöver inte vara kvar.
Det är väl säkert gamla gjutjärns rör som är ingjutet i källargolvet.
Tätskikt kommer inte behövas eftersom utrymmet inte kommer användas.
Jag bilar upp hela den gamla brunnen och på något sätt koppla ihop det ihålet och sen gjuta in det.
Brunnen behöver inte vara kvar.
Det är väl säkert gamla gjutjärns rör som är ingjutet i källargolvet.
Klicka här för att svara