danny84 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.ikea.com/se/sv/assembly...byggnadsugn-diskbaenk-vit__AA-2588989-1-2.pdf
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Fast jag tolkar bilden som att det är en betongklack som sticker upp över skåpet, och bildar golv inne i skåpet?
Jag skulle nog försöka bila bort klacken. ev, bara så mycket att det går att få in det nya skåpet.
Jag skulle nog försöka bila bort klacken. ev, bara så mycket att det går att få in det nya skåpet.
useless skrev:
Ja precis. Det är alltså trägolvet inne i gamla köksskåpet som syns på bild. Man har sågat upp och gjutit. Antagligen i samband med stambyteH hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Jag funderade också på vad skälet till den där betongklacken kan vara. Så bila försiktigt. Man gjuter ju inte en sådan bara som prydnad.
Men det borde gå att se ned i röret eller sticka ned något för att se om det böjer av.
Men det borde gå att se ned i röret eller sticka ned något för att se om det böjer av.
Har du alltså ingen botten i de gamla stommarna? Du skrev att det är golvet man ser?
I så fall behöver du väl inte göra någonting(?) förutsatt att golvet ska vara kvar där det är.
Sätter du nya köket på ben eller socklar så kommer det ju nya skåpsbotten upp 8-10cm
I så fall behöver du väl inte göra någonting(?) förutsatt att golvet ska vara kvar där det är.
Sätter du nya köket på ben eller socklar så kommer det ju nya skåpsbotten upp 8-10cm
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Nu blev jag förvirrad. Är det alltså golvnivån i rummet vi ser på bilden. Inte en upphöjd skåpsstomme? Om betongen slutar i golvnivå, så är det ju bara att ställa dit en ny stomme, som kommer upp ex. 80mm (om det är IKEA).danny84 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Enklast är väl bara att såga upp ett likadant hål i botten på det nya skåpet.
Jag skulle inte börja bila. Det finns nog en anledning till att det gjort som det är gjort.
Jag skulle inte börja bila. Det finns nog en anledning till att det gjort som det är gjort.
Jo detta är alltså ”botten” eller trägolvet inuti gamla stommen, det vilar på en ca 8 cm sockel nu.S Stuff skrev: