1 433 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Avlopp under diskho är inte i närheten av att passa
Har bytt ut en diskho.
Det gamla åkte ut med avlopp och allt då nytt skulle ingå med nya hon.
Tyvärr så är det inte i närheten att passa.
Det är bara en ho , avloppet ur väggen är rakt nedanför bottenventilen i väggen.
Skulle räcka att bara ha ett rör rakt ner från hon till ett vattenlås och sen direkt åt sidan.
Rören som följde med är väldigt långa som om avstånd skulle vara mycket längre.
Inleder också med att gå åt sidan från bottenventilen.
Ska man kapa dom medföljande rören eller finns det köksavlopp att köpa i delar så man kan bygga det smidigare?
Det gamla åkte ut med avlopp och allt då nytt skulle ingå med nya hon.
Tyvärr så är det inte i närheten att passa.
Det är bara en ho , avloppet ur väggen är rakt nedanför bottenventilen i väggen.
Skulle räcka att bara ha ett rör rakt ner från hon till ett vattenlås och sen direkt åt sidan.
Rören som följde med är väldigt långa som om avstånd skulle vara mycket längre.
Inleder också med att gå åt sidan från bottenventilen.
Ska man kapa dom medföljande rören eller finns det köksavlopp att köpa i delar så man kan bygga det smidigare?
Ok kan försöka fixa bild är inte på platsen nu.
Men det är bara det jag undrade vad man normalt brukar göra.
För det som följde med är som sagt alla delarna så pass långa att det varken passar fram eller bak upp och ner 😂
Men det är bara det jag undrade vad man normalt brukar göra.
För det som följde med är som sagt alla delarna så pass långa att det varken passar fram eller bak upp och ner 😂
Det här är själva avloppet som följde med hon.
Den går att plocka isär i delar.
Den första som man skruvar på bottenventilen är som sagt alldeles för lång även om man skjuter in max.
Men det kanske är meningen att man ska kapa? Inte på plats så kan inte titta på verkligheten.
Böst hade varit om inte alls den där 90 grader var där högst upp utan att det gick rakt ner
Den går att plocka isär i delar.
Den första som man skruvar på bottenventilen är som sagt alldeles för lång även om man skjuter in max.
Men det kanske är meningen att man ska kapa? Inte på plats så kan inte titta på verkligheten.
Böst hade varit om inte alls den där 90 grader var där högst upp utan att det gick rakt ner
Klicka här för att svara