1 564 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Avlopp som väsnas
Hej. Bor i lägenhet och har en slask och en diskho i köket. Har bott här i 30 år och på senaste tiden har det börjat väsnas kraftigt när vattnet rinner ut i avloppet. Har även diskmaskinen kopplad till samma avlopp. Kollade så det inte var igensatt nyligen men det var skinande rent. Rören och vtn.lås är i plast, huset är byggt -81.
Nån som förstår vad det beror på? Det är ett krftigt "bluddrande" som t.o.m stör sovande i rummet bredvid.
Nån som förstår vad det beror på? Det är ett krftigt "bluddrande" som t.o.m stör sovande i rummet bredvid.
Det trodde inte jag heller, men det var det som hjälpte. Jag hade kunnat ta gift på att problemet låg långt inne i vår villas avloppssystem (det kraftiga bubblande ljudet) men min driftiga fru gick ut och lyfte på gjutjärnslocket till brunnen i gatan och konstaterade att det inte såg så trevligt ut där; att där behövde sugas.KarinC skrev:
I varje fall om man bor i villa är det ju bra för ekonomin om man först kan få kommunen att försöka.
Men varför komme det bara när grannen ovanför spolar vatten? Hmmm, låter typ som att det är undertryck eller nåt, gurglar som bara den... Bor på andra våningen i lägenhet. Men isf borde ju alla i huset ha problemet...
Klicka här för att svara