Se mitt inlägg under "ännu en novis". Har själv en 30 tals villa iof med befintligt bad men vi har nu byggt nytt på ovan våningen. Från Över vån rakt ner till källare c:a 6 m tämligen rakt fick jag ett pris på c:a 14 000, då skulle han också montera vattenledningarna i badrumet inkl material. Har efter mycket surfandet i detta forum beslutat mig för att dra rören själv, rören har kostat mig c:a 2500 kr, när det gäller monteringen i badrumet så får vi se om jag gör det själv, man vill ju ha snygg dragning där det syns & jag snubblar då jag inte har verktyg för att bla kröka rör...
-Tänk på att du skall endast ha 88 graders (90) vid anslutningen till WC sedan är det 45.. som gäller för att undvika risken för stopp
Lycka till.....