3 356 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Avlopp med mellanstation i lada
Vad gäller belastningen på miniverket så är det väll tyvärr så att kommunen måste säga sitt....
Bakom ladan på garagesidan har jag i nuläget en gammal grävd brunn på 3.6meter djup (ner till berget) så där ska det väll gå att få ner grejjer utan att springa på berg. Sugbilen bör kunna stå typ nån meter ifrån
Men 3kammare och pumpgrop går inte att få som en pryl? att en pumpgrop med pump ska kosta 25k känns ju helt orimligt. I stugan har ja en dränkbar pump på från biltema för 400kr som har pumpat vatten i 5 år utan problem
Måste slamsugaren suga rent i pumpgropen oxå eller?
Bakom ladan på garagesidan har jag i nuläget en gammal grävd brunn på 3.6meter djup (ner till berget) så där ska det väll gå att få ner grejjer utan att springa på berg. Sugbilen bör kunna stå typ nån meter ifrån
Men 3kammare och pumpgrop går inte att få som en pryl? att en pumpgrop med pump ska kosta 25k känns ju helt orimligt. I stugan har ja en dränkbar pump på från biltema för 400kr som har pumpat vatten i 5 år utan problem
Måste slamsugaren suga rent i pumpgropen oxå eller?
efter närmare eftertanke så borde det vara bättre att sätta 3kammarbrunnen direkt vid garaget och endast ha pumpgrop nere vid ladan. Det finns ju plats vid ladan men inte alls lika mkt som uppe runt garaget
Redigerat:
Det beror på vad köper för 3-kammare , finns i helbetong eller plast ( 3 sektioner ) ska rymma
3 m3 totalt .
Klart du kan ha pumpgropen vid ladan med självfall ner från 3-kammaren och pumpa därifrån
Pumpgropen bör vara i diameter ca 0,5 meter och ha en vattennivå på min 0,5 meter , då går inte pumpen så ofta , och fyller slangen så en bra hävert blir
Det med kommunen Nja , vad orkar verket du har med enlig data på den , dom brukar ta minst
4-5 personers hushåll
Pumpgropen behöver inte tömmas , (jag har inte pump självfall till infiltrationen ) dom har inte sugit min på 15 år och den är det bara klarvatten i
Då kan det ligga någonting i det jag skissat
3 m3 totalt .
Klart du kan ha pumpgropen vid ladan med självfall ner från 3-kammaren och pumpa därifrån
Pumpgropen bör vara i diameter ca 0,5 meter och ha en vattennivå på min 0,5 meter , då går inte pumpen så ofta , och fyller slangen så en bra hävert blir
Det med kommunen Nja , vad orkar verket du har med enlig data på den , dom brukar ta minst
4-5 personers hushåll
Pumpgropen behöver inte tömmas , (jag har inte pump självfall till infiltrationen ) dom har inte sugit min på 15 år och den är det bara klarvatten i
Då kan det ligga någonting i det jag skissat
Klicka här för att svara