Godkväll,

Rengjorde vattenlås mm, och rörde på flexislangen, såg då den var trasig, inte haft läckage så antar det skedde när jag höll på.
Nu har jag lärt mig de inte håller så länge, hade ingen aning, det följde med när jag köpte lägenheten.

Iaf, jakten på en ny fortsätter. Ttor jag hittat rätt med Faluplast 8073209?

Men, när jag skulle ta bort den gamla från avloppet ner i golvet, så lossnade slangen, och resterande delar sitter som berget. Det sitter dåligt till inne i skåpet.

Är det meningen att det som sticker ut och är kvar ska tas bort också? Vågar man verka våld?

Eller finns det något sätt att koppla på en ny Faluplast på detta befintliga?

Borde jag ringa rörmokare? Tänker det kan ta lite tid innan det kan åtgärdas, skulle behöva en ok lösning tills dess, vill evebtuellt få ditt rörmokare att sätta riktiga rör ist för flexi. Tror det finns plats och byggarna bara var lata sist.

Vad har jag för alternativ?

Tack på förhand!

• Trasig flexislang från under diskbänk, synlig skada och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flexislang och rör i ett skåp, del av avloppssystem.
    Skapa konto
  • Flexislang och plastdelar under ett tvättställ med synliga skador och missfärgning.
    Skapa konto
  • Bild av ett komplicerat avloppssystem under diskbänk med rör och flexibla slangar; en metallskål är placerad under för att fånga upp vatten.
    Skapa konto
Det där fixar du lätt själv.
Det finns alla delar som du behöver på närmsta bygghandel, tom biltema har rätt grejjer.

Har du två diskmaskiner?

E EyEr0n skrev:
Det där fixar du lätt själv.
Det finns alla delar som du behöver på närmsta bygghandel, tom biltema har rätt grejjer.

Har du två diskmaskiner?
Tack, oklart vilka grejer som behövs bara.
Jag har även tvättmaskinen i köket, därav anslutningarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.