Har stopp i vasken i köket. Avloppet är rensat ett antal gånger. Förstår inte var denna gula slang går? Sitter fast under vasken och går in bakom alla köksskåp och där kan jag inte se vart den leder? När jag skruvar loss den under vasken är det en massa gegga i den. Kan det vara den det är stopp i och vart går den/ vad är den till för? Bäst att ta in VVS firma - vill inte orsaka något läckage själv? /svea

• Gul slang under köksinredning, delvis dold bakom skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Det är en trädgårdsslang för vatten. Kanske är en dräneringsslang för en avfuktare?

• Gilla
Svea Axelsson
  • Laddar…
Finns ingen avfuktare - varför tror du den är kopplad till avloppsrör i köket och vet tar den den vägen efter att den gått bakom skåpen i köket ? Skumt ..,

• Gråa avloppsrör och en gul slang under köksbänk, anslutna till diskho. Elektriskt uttag intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att du har ett ventilationssystem med en plattvärmeväxlare och att denna gula slang leder kondensvattnet till avloppet.

Finns det t ex en värmeväxlare ovanför köksspisen?

• Gilla
Svea Axelsson
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag gissar att du har ett ventilationssystem med en plattvärmeväxlare och att denna gula slang leder kondensvattnet till avloppet.

Finns det t ex en värmeväxlare ovanför köksspisen?
Nej, värmeväxlare sitter i badrummet. Så verkar ännu mer skumt

En egen hittepålösning för att lufta avloppet, kanske?

• Gilla
Svea Axelsson
  • Laddar…
Hmm skulle kunna vara så men vart leder den gula slangen menar du ?

Någonstans där det inte gör något att det luktar illa. Men det är ett långskott och inte speciellt begåvat om det stämmer

• Gilla
Svea Axelsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.