Hej,

Håller på att inreda ett kök. Pga. ändrade planer ang. placering behöver jag dra nytt avlopp genom golvet till källaren, och kommer behöva borra i kaklet. Nu undrar jag, hur jag säkerställer att röret sitter fast ordentligt? Behöver jag ta mig in i balkarna underifrån och skruva fast det eller räcker det att det skruvas fast mot källartaket och sedan fästs med något slags epoxi / glasfibermassa eller liknande i kaklet?. Röret ska inte svänga av när det kommer upp utan gå rakt in i diskställets underskåp.

Tack på förhand!

Bild?

B basseman skrev:
Bild?
Vet inte om det skulle hjälpa mycket. Blir en bild på ett nykaklat golv och ett källartak av spånt. Jag har alltså inte satt igång med något borrande än.

Krilleman
Fäst upp avloppet ordentligt undertill i källaren och stick ner röret i ditt borrade hål. Mer än så behövs inte.

Du kan ju även fästa upp röret i sparklådan men mot väggen, innan du kommer upp ur skåpsstommen.

Tänk på att det ska vara tät botten i diskbänksskåpet!

Krilleman Krilleman skrev:
Fäst upp avloppet ordentligt undertill i källaren och stick ner röret i ditt borrade hål. Mer än så behövs inte.

Du kan ju även fästa upp röret i sparklådan men mot väggen, innan du kommer upp ur skåpsstommen.

Tänk på att det ska vara tät botten i diskbänksskåpet!
Utmärkt. Det var allt jag behövde veta! Det gamla avloppet är gjort så, men flera saker har gjorts fel i detta hus så jag vågade inte chansa på att köra på samma utan att dubbelkolla.

Tack!

Krilleman
(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.