Medlem
· VästraGötaland
· 20 inlägg
Hejsan!
Vill bara se om jag har gjort rätt. Har Köpt en Woods och manualen säger följande:
Ett annat alternativ är att göra ett
hål i plasten på marken och leda ner
vattenslangen i marken. Mängden
vatten som avfuktaren avger är liten
nog för att marken ska kunna absorbera
den.
Jag har ingen ventil i närheten och inget avlopp. Frågan är. Är det ok att göra som på bilden. Vattnet går ner i marken under plasten. Jag försökte gräva lite och kom endast ner 1,5 decimeter sen tog det stopp. Det är sten i botten. Kommer vattnet kunna gå ner i marken ändå? Man vill ju inte att det ska bli en bassäng. På bilden ser ni betongväggen och slangen där vattnet kommer ut.
Vill bara se om jag har gjort rätt. Har Köpt en Woods och manualen säger följande:
Ett annat alternativ är att göra ett
hål i plasten på marken och leda ner
vattenslangen i marken. Mängden
vatten som avfuktaren avger är liten
nog för att marken ska kunna absorbera
den.
Jag har ingen ventil i närheten och inget avlopp. Frågan är. Är det ok att göra som på bilden. Vattnet går ner i marken under plasten. Jag försökte gräva lite och kom endast ner 1,5 decimeter sen tog det stopp. Det är sten i botten. Kommer vattnet kunna gå ner i marken ändå? Man vill ju inte att det ska bli en bassäng. På bilden ser ni betongväggen och slangen där vattnet kommer ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Om det är lösliggande stenar under platsen där du grävde är det inga bekymmer. Annars borra hål rakt ner genom betongen och tryck ner slangen i hålet. Obs att du måste tejpa runt slangen där den går igenom plasten.
Medlem
· VästraGötaland
· 20 inlägg
Klicka här för att svara