Jag har skaffat en Tibber puls som avläser vår förbrukning i realtid och när jag tittar på den så kommer där vid vissa tillfällen peakar med ca +800 W ungefär var 15:e sekund. Se bif bild. Jag undrar om det är normalt, någon som vet?
Jag satt precis och funderade över samma sak. Mäter med Eon Elna och noterar små korta pulser hela tiden.
Bild på förbrukning:
Inzoomad där man ser mönstret på pulserna:
Skall stänga av elen i badrum och se om det sker något. Sedan förbrukare för förbrukare.
Det är i alla fall inte luft/luft-pumpen.
Bild på förbrukning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inzoomad där man ser mönstret på pulserna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall stänga av elen i badrum och se om det sker något. Sedan förbrukare för förbrukare.
Det är i alla fall inte luft/luft-pumpen.
Fullt normalt att en värmeslinga slår på/av några gånger per minut för att hålla inställd temperatur.
Kolla om du verkligen vill producera direktverkande värme, eller om det inte är bättre att höja värmepumpen en grad och skippa direktverkande...
Det kan också vara en värmepumpstorktumlare som går med det mönstret.
Kolla om du verkligen vill producera direktverkande värme, eller om det inte är bättre att höja värmepumpen en grad och skippa direktverkande...
Det kan också vara en värmepumpstorktumlare som går med det mönstret.
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Ja
Det stämde. Tack! Peakar finns men mycket mindre!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



