Vi ska bygga en ny Entré. Golvet är en cement platta som står på betongpelare. För att jämna ut o höja den flytspacklade vi med Finja 260 Fiber avjämning men misslyckades rejält, blandade för länge (15-20 min, trodde bearbetning var hur länge den skulle blandas). När vi hällde ut den var den trög, i panik testa med mer vatten, ingen större skillnad, resultatet blev en ojämn platta som ser ut som fan. Vi borde såklart läst på bättre men vi var stressade o gjort är gjort.
Så nu till frågan vi behöver slipa ned plattan på något vis så den blir jämn. Eventuellt så mycket så vi istället kan lägga klinker istället (vi hade tänkt att få en jämn o fin betong att måla). På sina ställen innebär det ca 1 cm hur gör man det bäst?
Så nu till frågan vi behöver slipa ned plattan på något vis så den blir jämn. Eventuellt så mycket så vi istället kan lägga klinker istället (vi hade tänkt att få en jämn o fin betong att måla). På sina ställen innebär det ca 1 cm hur gör man det bäst?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visst går det att slipa, med diamantskiva och vatten. Hyr en sådan slipmaskin tex här:
https://www.ramirent.se/hyra/byggmaskiner/slip-och-ytbehandling/golvslipmaskiner-betong
Rekommenderar att kolla några videos med tips på ex vis Youtube först. Den lilla ytan går fort att jämna av.
https://www.ramirent.se/hyra/byggmaskiner/slip-och-ytbehandling/golvslipmaskiner-betong
Rekommenderar att kolla några videos med tips på ex vis Youtube först. Den lilla ytan går fort att jämna av.
Klicka här för att svara
