Vi ska bygga en ny Entré. Golvet är en cement platta som står på betongpelare. För att jämna ut o höja den flytspacklade vi med Finja 260 Fiber avjämning men misslyckades rejält, blandade för länge (15-20 min, trodde bearbetning var hur länge den skulle blandas). När vi hällde ut den var den trög, i panik testa med mer vatten, ingen större skillnad, resultatet blev en ojämn platta som ser ut som fan. Vi borde såklart läst på bättre men vi var stressade o gjort är gjort.

Så nu till frågan vi behöver slipa ned plattan på något vis så den blir jämn. Eventuellt så mycket så vi istället kan lägga klinker istället (vi hade tänkt att få en jämn o fin betong att måla). På sina ställen innebär det ca 1 cm hur gör man det bäst? IMG_2299.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_2300.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2302.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2297.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går att lägga primer (till för flytspackling) som får torka och sen lägga på ett tunnt lager till med flytspackel igen
 
Ja, finns det utrymme att lägga på mer så är det lättast. Annars går det att slipa men det är ju sommarens tråkigaste jobb troligen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.