789 läst ·
5 svar
789 läst
5 svar
Avgrening, el
Mellan mätarskåpet och husets elcentral går en ledning 5 x 6 mm2. Jag skall klippa den och grena av matning till en nybyggd gäststuga. Hururdan plint behöver jag för att få plats med 3 st 6 mm2 ledare? Avgreningen sker inomhus i källaren. Vilken kapsling skall jag sätt plinten i?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Spelsberg A-box 060.
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Ja, det får plats minst fyra.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Se bara till att du hittar varianten men plint. Den finns även utan.
https://www.elbutik.se/product.html/kopplingsdosor-a-box-spelberg
https://www.elbutik.se/product.html/kopplingsdosor-a-box-spelberg
Klicka här för att svara
