6 788 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
avfuktare
Hej!
Har precis köpt en Mitsubishi MJ-E16sx-S1.
Är fundersam på vilket driftsläge man ska ställa in?
Vad är det för skillnad på Enkel avfuktning och Auto läge?
Vad är rekommenderad relativ luftfuktighet dvs värdet, eller vad bör man ha i ett hobbyrum som ligger i källaren t ex.
Vad rekommendera Ni att man ska för inställning: auto eller enkel avfuktning?
Hälsningar Anders
Har precis köpt en Mitsubishi MJ-E16sx-S1.
Är fundersam på vilket driftsläge man ska ställa in?
Vad är det för skillnad på Enkel avfuktning och Auto läge?
Vad är rekommenderad relativ luftfuktighet dvs värdet, eller vad bör man ha i ett hobbyrum som ligger i källaren t ex.
Vad rekommendera Ni att man ska för inställning: auto eller enkel avfuktning?
Hälsningar Anders
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vi har också nyligen köpt en avfuktare, en liten Appliance 2010, som det är tänkt skall få sin nya hemvist i huvudsak i tvättstugan i källaren.
Frågan om hur lågt man skall låta den dra ner luftfuktigheten är intressant.
Det är bud på allt mellan 45-70%.
Jag inser att ju lägre nivå, desto bättre. Eller?
Men samtidigt drar ju den lilla tingesten ström, och då är ju frågan var går rimlig gräns mellan luftkomfort och sund ekonomi?
Har ni andra med avfuktare koll på hur mycket energi de förbrukar?
Frågan om hur lågt man skall låta den dra ner luftfuktigheten är intressant.
Det är bud på allt mellan 45-70%.
Jag inser att ju lägre nivå, desto bättre. Eller?
Men samtidigt drar ju den lilla tingesten ström, och då är ju frågan var går rimlig gräns mellan luftkomfort och sund ekonomi?
Har ni andra med avfuktare koll på hur mycket energi de förbrukar?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden