Har en avfuktare i källaren och plötsligt märke jag att det var blött under den. Såg att det kom någon droppe vatten från sidan.

När jag öppnade luckan till filtret så var det två isklumpar på filtret.

Vad betyder det? Vad kan det bero på? Kan man göra något åt det eller är det bara att byta?
 
  • Avfuktarfilter med två isklumpar längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avfuktare med isbildning vid filtret, indikeringslampor lyser. Problem med vattenläckage och två isklumpar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skylt på avfuktare med specifikationer som modell MJ-E16V-S1, kapacitet 16L/dag, och köldmedium HFC-134a.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T twp skrev:
Har en avfuktare i källaren och plötsligt märke jag att det var blött under den. Såg att det kom någon droppe vatten från sidan.

När jag öppnade luckan till filtret så var det två isklumpar på filtret.

Vad betyder det? Vad kan det bero på? Kan man göra något åt det eller är det bara att byta?
Filtret ser ganska igensatt och smutsigt ut vilket minskar luftflödet, hade det varit vinter hade jag sagt att orsaken är att maskinen står för kallt men börja med att kolla filtret. Annars kan det vara ett fel som gör att avfrostningen inte fungerar som den ska.
 
  • Gilla
twp
  • Laddar…
Rengör filter och maskinen, du måste ge den rätt förutsättningar.
 
  • Gilla
twp
  • Laddar…
R Runnis skrev:
Rengör filter och maskinen, du måste ge den rätt förutsättningar.
Den är tinad och rengjord nu. Testar igen.
 
  • Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.