2 938 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Avfukta extremt trång krypgrund.
Hej.
Kikade in genom mina kattgluggar i torpargrunden igår och kände att det var lite kondens på blindbotten som där bestod av någon slags slät formplyfa. Är det läge att installera avfuktare, och hur gör man om som i detta fall krypgrunden inte är högre än 25-30cm. Det går alltså inte att krypa där och ingen lycka för inspektion finns det heller. Dessutom tror jag att grunden består av två avskiljda krypgrunder med lite gjuten platta emellan, eftersom huset är tillbyggt i omgångar osv.
Finns det någon avfuktare man kan ställa utanför grunden och sedan föra in flera slangar lite här och var i grunden?
mvh öringen
Kikade in genom mina kattgluggar i torpargrunden igår och kände att det var lite kondens på blindbotten som där bestod av någon slags slät formplyfa. Är det läge att installera avfuktare, och hur gör man om som i detta fall krypgrunden inte är högre än 25-30cm. Det går alltså inte att krypa där och ingen lycka för inspektion finns det heller. Dessutom tror jag att grunden består av två avskiljda krypgrunder med lite gjuten platta emellan, eftersom huset är tillbyggt i omgångar osv.
Finns det någon avfuktare man kan ställa utanför grunden och sedan föra in flera slangar lite här och var i grunden?
mvh öringen
Produkter som diskuteras: "Avfukta"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vet ju inte hur det ser ut hos dig. Mitt garage fick jag bort fukten med hjälp av en solarventi. Den drivs av solljuset och räckte för att torka ut mitt garage som bara står på lite sand utan dränering. Sitter en vanlig venti i andra ändan av garaget.
http://www.solarventi.se/produkter/sider/sv7_side.htm
Förutsättningen är ju i så fall att det är tätt i krypgrunden och det inte blir ventilerat. Du kan ju börja med att sätta dit någon billig fläkt, men då får du inte in torr luft, men kanske räcker.
Bara en fundering..
http://www.solarventi.se/produkter/sider/sv7_side.htm
Förutsättningen är ju i så fall att det är tätt i krypgrunden och det inte blir ventilerat. Du kan ju börja med att sätta dit någon billig fläkt, men då får du inte in torr luft, men kanske räcker.
Bara en fundering..
Klicka här för att svara