Kikar på att renovera trappuppgången till övervåningen och återgå till ett mörkare färgschema. Det sitter 3+ lager färg just nu på panelen.

Egentligen skulle jag vilja betsa bröstpanelen mörkbrunt men har förstått att det är mycket svårt att få ett bra resultat med målad panelen.

Har har tidigare gett mig på ett par dörrar som haft liknande antal färglager på sig och det tog ju en evighet att få det trärent.

Är det ens värt att ge sig på denna uppgift eller är det bara att köpa ny panel och montera?

Vill gärna behålla originalvirket om det går så länge arbetsinsatsen är rimlig.

• PXL_20260429_082944319.MP.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260429_082955924.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E EttAnvändarnamn skrev:
Kikar på att renovera trappuppgången till övervåningen och återgå till ett mörkare färgschema. Det sitter 3+ lager färg just nu på panelen.

Egentligen skulle jag vilja betsa bröstpanelen mörkbrunt men har förstått att det är mycket svårt att få ett bra resultat med målad panelen.

Har har tidigare gett mig på ett par dörrar som haft liknande antal färglager på sig och det tog ju en evighet att få det trärent.

Är det ens värt att ge sig på denna uppgift eller är det bara att köpa ny panel och montera?

Vill gärna behålla originalvirket om det går så länge arbetsinsatsen är rimlig.
Varför ens skrapa trärent?

• Gilla
Räknenisse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.