Hej!
På något sätt har handtaget till vår altandörr knäckts, så jag har köpt ett nytt, men förstår inte riktigt hur jag ska få ihop det.
Bifogar ett foto.
Handtaget till höger sitter på utsidan.
Det till vänster, nere, är det trasiga.
Jag behöver alltså få bort pinnen från det nya handtaget uppe till vänster. Det känns som att pinnen ska gå att dra av, det går att rucka på den, men sitter som berget, har provat med polygrip.
Jag hittade inget handtag utan pinne någonstans på nätet...
Så, innan jag tar till våld, är det meningen att man ska kunna dra ut pinnen eller är jag ute och cyklar?
På något sätt har handtaget till vår altandörr knäckts, så jag har köpt ett nytt, men förstår inte riktigt hur jag ska få ihop det.
Bifogar ett foto.
Handtaget till höger sitter på utsidan.
Det till vänster, nere, är det trasiga.
Jag behöver alltså få bort pinnen från det nya handtaget uppe till vänster. Det känns som att pinnen ska gå att dra av, det går att rucka på den, men sitter som berget, har provat med polygrip.
Jag hittade inget handtag utan pinne någonstans på nätet...
Så, innan jag tar till våld, är det meningen att man ska kunna dra ut pinnen eller är jag ute och cyklar?
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Bästa svaret
Skruva fast fyrkantspinnen i ett skruvstäd ta sedan en stor spårmejsel som du lägger ovanpå fyrkantspinnen och knackar sedan ur pinnen med hjälp av en hammare.
Ett annat alternativ är att kapa längden på fyrkantspinnarna så dom möts i spanjoletten.
Ett annat alternativ är att kapa längden på fyrkantspinnarna så dom möts i spanjoletten.
Ja se där. Knackade ur den, gick fint.1 123abc skrev:
Var mest orolig för om det inte var meningen alls att man ska plocka bort pinnen, och att jag därmed skulle knäcka handtaget.
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden