Hej!

Jag har fått felet "Avbrott i värmekretsen" på min Cinderella Classic som är säkert 10 år gammal. Säkringen på Cinderellan har inte löst ut.

Jag hade först tänkt lämna in den på service men upptäckte att ganska mycket reservdelar fanns att köpa på nätet och tänkte ge mig på att försöka fixa den själv, mest pga att Cinderellan står ute på en ö och det är lite meck att få den därifrån + inte jättemånga företag som kan komma dit och fixa den.

Någon som vet vad felet är och vad som behöver åtgärdas med "Avbrott i värmekretsen"?

Har fått svar av Cinderella att det är värmeslingan som behöver bytas. Såg att man kunde köpa en sån på nätet för 1 500 kr. Någon som bytt värmeslinga på en Cinderella Classic, svårt?

Hej. Fick du bytt slingan? Gjorde du det själv?

Hej! Jag bytte själv, tog bara 15 minuter

F frihopper skrev:
Hej! Jag bytte själv, tog bara 15 minuter
Jaha, det var intressant.
Vad hade du för intruktioner för att göra det och fanns det nått annat du passade på att fixa och kolla medans du höll på?

Fick instruktion av Cinderella. Bifogar. Gjorde inget annat än det.

• Gilla
glingt
  • Laddar…
F frihopper skrev:
Fick instruktion av Cinderella. Bifogar. Gjorde inget annat än det.
Å värmeslinga för 1500? Thats it?
Då ska jag testa.

• Gilla
frihopper
  • Laddar…
Då är värmekretsen urtagen. Det var inte så svårt när man följde den instruktionen. Ska köpa en nu sån i morgon.
Testade först med mulitmeter. Men död så tog ut den. Tack för instruktionen.

Jordfelsbrytaren började slå av när min Cinderella Classic kört förbränningen ett tag, typiskt efter 2-3 minuter. Bytte värmeslingan enligt frihopper:s länk ovan. Funkar nu bättre än nånsin.

Men om någon annan ger sig på samma manöver: Det var för mig helt omöjligt att trä igenom värmeslingans kontakter genom godset. Jag gav upp efter många försök och fick till slut borra upp något större hål genom metallen. Då gick det.

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.