6 124 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Automower Ac220, Robomower MS1000 eller iMow 632
Hej! Jag kan få någon av dessa för ungefär samma pris, imowen dyrare då.
Helt ny inom området och försökt läsa på forumet om produkterna men alla dessa tre verkar vara bra.
Tar man den dyraste = bäst? Endast kunnat prata med en kille ang robotgräsklippare om tips men han tipsade om husqvarna då det var det enda av de tre alternativen han sålde. Vad tycker ni? Finns det någon anledning för mig att lägga på ca 3000~4000kr extra för en imow 632.
Alla tre klipper säkert jättefint men sen tänker jag på hur enkelt det är med service/byte av tillbehör och att hantera gräsklipparen. Husqvarna samt imow finns återförsäljare/verkstad i närheten me jag har ingen aning hur Robomow har, tråkigt om man ska behöva skicka iväg den med post.
Trädgården är ca ~500-600 m2 stor, helt plan med kanske endast 2 träd som hinder.
Vad gör man? :|
Helt ny inom området och försökt läsa på forumet om produkterna men alla dessa tre verkar vara bra.
Tar man den dyraste = bäst? Endast kunnat prata med en kille ang robotgräsklippare om tips men han tipsade om husqvarna då det var det enda av de tre alternativen han sålde. Vad tycker ni? Finns det någon anledning för mig att lägga på ca 3000~4000kr extra för en imow 632.
Alla tre klipper säkert jättefint men sen tänker jag på hur enkelt det är med service/byte av tillbehör och att hantera gräsklipparen. Husqvarna samt imow finns återförsäljare/verkstad i närheten me jag har ingen aning hur Robomow har, tråkigt om man ska behöva skicka iväg den med post.
Trädgården är ca ~500-600 m2 stor, helt plan med kanske endast 2 träd som hinder.
Vad gör man? :|
matokt skrev:Hej! Jag kan få någon av dessa för ungefär samma pris, imowen dyrare då.
Helt ny inom området och försökt läsa på forumet om produkterna men alla dessa tre verkar vara bra.
Tar man den dyraste = bäst? Endast kunnat prata med en kille ang robotgräsklippare om tips men han tipsade om husqvarna då det var det enda av de tre alternativen han sålde. Vad tycker ni? Finns det någon anledning för mig att lägga på ca 3000~4000kr extra för en imow 632.
Alla tre klipper säkert jättefint men sen tänker jag på hur enkelt det är med service/byte av tillbehör och att hantera gräsklipparen. Husqvarna samt imow finns återförsäljare/verkstad i närheten me jag har ingen aning hur Robomow har, tråkigt om man ska behöva skicka iväg den med post.
Trädgården är ca ~500-600 m2 stor, helt plan med kanske endast 2 träd som hinder.
Vad gör man? :|
Ta ingen av de du nämnde alla känns överdimensionerade för din tomt. Mitt förslag är en Gardena R70Li som borde räcka gott. Har själv nyligen skaffat en och är mycket nöjd.
Men om jag kan få tag på en Automower 220ac eller en Robomower MS1000 för 12.500kr så spelar det väl ingen roll? Eller finns det någon nackdel med att tomten "är för liten"" för robotgräsklipparen"?Max R70 skrev:
Förstås ingen nackdel med en klippare med större kapacitet och tomten är inte för liten. Får du en Automover 220 för 12.500 så är det nog bara att slå till. Enligt Prisjakt.nu ligger lägsta pris på en R70 på 11.490
Klicka här för att svara