1 190 läst ·
15 svar
1k läst
15 svar
Köpa Automower 310 Mk II på nätet?
Sida 1 av 2
Har en Mc Culloch (Huskvarna) som krånglar och vill ersätta den till min befintliga slinga..
Automower 310 Mk II har kraftigt nedsatta priser på nätet, 50% rabatt 8900:- mot vår lokala Huskvarnabutik i Falun som vill ha 17900:- för samma robot! Svårt att tänka mig samma rabatt om jag väntar till våren.
Min fråga: kan ni rekommendera något företag som ex-vis Maskinklippet, Hylte, Bygghemma, GPL Shop som har samma pris alla inkl. fraktfritt (8900
eller någon annan firma?
Mvh Göran S.
Automower 310 Mk II har kraftigt nedsatta priser på nätet, 50% rabatt 8900:- mot vår lokala Huskvarnabutik i Falun som vill ha 17900:- för samma robot! Svårt att tänka mig samma rabatt om jag väntar till våren.
Min fråga: kan ni rekommendera något företag som ex-vis Maskinklippet, Hylte, Bygghemma, GPL Shop som har samma pris alla inkl. fraktfritt (8900
Mvh Göran S.
Min uppfattning är att GPL och Maskinklippet är bra och seriösa ÅF. De har förutom klipparna ett fullsortiment av reservdelar och kunskap om produkterna.
Hade inte tvekat att handla därifrån.
Bygghemma, där är jag mer tveksam.
Hade inte tvekat att handla därifrån.
Bygghemma, där är jag mer tveksam.
Lurigt med denna koncern och tillhörande namn.C cpalm skrev:
Hursomhelst har jag beställt grejor från GPL, har alltid funkat bra.
Tror de är så pass stora att de kan få rejäla rabatter från Husqvarna, vilket kanske mindre åf inte får.
Med en så pass stor prisskillnad som nu anges, så är valet klart, även om det ibland kan vara bra att köpa grejor lokalt, när det kommer till ev. hjälp och service.
Jag tror inte det. Har handlat en hel del HQ-grejor genom åren både på nätet och i butik, och man gör aldrig några fynd om det inte är allmän HQ-kampanj, alla ÅF håller mer eller mindre samma prisnivå. Precis som med Stihl och Festool har man uppenbarligen järnkoll på ÅF:s prissättning utåt i alla kanaler. Nästan så att det känns olagligt.E etompau skrev:
Att alla partner (åf/Hq) vill hålla upp priset är naturligt. Sedan hur HQ's prissättningen gentemot olika åf kan jag bara spekulera i. Kanske har dom en gemensam prislista för alla åf, eller så använder dom någon differentierat rabattsystem kopplat till storlek på åf och omsättning på robotprodukterna.C cpalm skrev:Jag tror inte det. Har handlat en hel del HQ-grejor genom åren både på nätet och i butik, och man gör aldrig några fynd om det inte är allmän HQ-kampanj, alla ÅF håller mer eller mindre samma prisnivå. Precis som med Stihl och Festool har man uppenbarligen järnkoll på ÅF:s prissättning utåt i alla kanaler. Nästan så att det känns olagligt.
Har nu beställt en 415x från gpl
Varför skulle HQ:s ÅF/partners skilja sig från återförsäljare av andra varumärken i det avseendet?E etompau skrev:
Normalt är det ju alltid någon som satsar på volym/marknadandelar eller kör någon egen kampanj eller utförsäljning som ligger avsevärt under listpris, men det förekommer som sagt av någon anledning i princip inte för HQ, Stihl och Festool. Varför / hur det går till vet jag inte...
Köpte du en Husqvarna 310?
Funderar på det själv. Är den bra?
Funderar på det själv. Är den bra?
Jag blev sugen på en likadan när jag läste denna tråd.
Men är det någon som vet om ett sånt här trådpaket gör jobbet
https://www.gräsklipparbutiken.se/sv/gb/gpl-installationskit-medium-250m-for-robotgrasklippare
Eller om man ska gå på ett officiellt husquarna paket och betala 4x så mycket? 😊
Men är det någon som vet om ett sånt här trådpaket gör jobbet
https://www.gräsklipparbutiken.se/sv/gb/gpl-installationskit-medium-250m-for-robotgrasklippare
Eller om man ska gå på ett officiellt husquarna paket och betala 4x så mycket? 😊
Jag har använt vanlig FK 1,5 kv och vanliga kopplingar, fästpinnarna köpte jag några stycken annars är slingan nergrävd nån centimeter med en gammal motorsåg och då behövs inga pinnar. Det har funkat i 6 säsonger nu.
Vet inte om det blir billigare än ditt förslag men jag hade redan FK kabel.
Vet inte om det blir billigare än ditt förslag men jag hade redan FK kabel.